Haber
2013-09-07 09:15:51
Şeker, Yeni Sistemi Değerlendirdi

Şeker,” Yeni Sistem, Gerekli Tedbirler Alınmadığı Takdirde Ciddi Sıkıntılar Doğrabilir”

BURSA-Numan Şeker, yeni eğitim-öğretim yılıyla uygulamaya konulacak yeni sınav sistemi ile ilgili eğitim camiasını aydınlatacak açıklamalarda bulundu.

Memur-Sen Bursa İl Temsilcisi ve Eğitim-Bir-Sen Bursa Şube Başkanı Numan Şeker, kaldırılan Seviye Belirleme Sınavı’nın (SBS) yerine getirilen Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sistemi’ni (TEOG) değerlendirdi.

Şeker, SBS’siz yeni sistemin önemli avantajları bulunduğunu aynı zamanda yeni sistemin şimdiden birtakım tedbirler alınmadığı ve geç kalındığı takdirde ileride kısmen sorun teşkil edebilecek eksik ve belirsiz yönleri bulunduğunu ifade etti.

Tek Sınava Dayalı Sistem Kalkıyor

“Önceden SBS ile liselere geçiş tek bir sınavla ve birkaç saat içinde gerçekleşirken, yeni sistemde 6, 7 ve 8. sınıflar olmak üzere bu süreç 3 yıla yayılmaktadır” diyen Şeker, öğrencilerin her yıl 6+6=12 “denetimli sınav”a gireceklerini ve iki sınavlı derslerin ilki, üç sınavlı derslerin ise ikinci sınavları, illerde “denetimli sınav” şeklinde yapılacağını belirtti.

 Şeker, “Okullarda yıllardır gerçekleştirilen sınav sisteminde yapılan tek değişiklik, belirlenen toplam 6 derste yapılan sınavlardan birer tanesinin “denetimli sınav” şeklinde merkezden belirlenecek sorularla kendi öğretmenleri dışında ve gözetiminde yapılacak olmasıdır. Bu yöntem teknik altyapı ve ihtiyaçlar giderildiği takdirde mümkün olabilir” dedi.

Bu yöntemle sınavların daha objektif bir şekilde tek merkezden belirlenmesini ve aynı ya da benzer sorularla tüm öğrencilerin sınava girmiş olacaklarını ifade eden Şeker, “Ancak 6, 7 ve 8. sınıflarda yapılacak olan 12’şer (toplam 36) sınavın, gerek öğrencide gerek velide sınav kaygısını artırmasından endişe duymaktayız” şeklinde konuştu.

Yeni Sistem, Okul Ve Öğretmenin Önemini Ve İtibarını Artırma İmkânı Veriyor

Altyapı eksikliği, öğretmen açığı gibi sorunlar nedeniyle bugüne kadar okullarda öğrencilere verilen eğitimlerin yeterli olmadığını,  hem ulusal hem de uluslararası sınavlarda başarı düzeyinin belli seviyelerde kaldığını söyleyen Şeker, “Bu nedenle, aileler, okulun veremediği eğitimi telafi eden kurum ve aracılara başvurmaktaydı. Her ne kadar bu sistem de dershaneleri tamamen ortadan kaldırmayacak olsa da okulun önemini kesinlikle önceki dönemlere göre daha iyi bir seviyeye çıkarma potansiyeli taşımaktadır. Ayrıca öğretmenlerimizi de daha aktif hale getirmekte ve onların toplumsal itibarını daha da artırmaktadır. Kısaca bu sistem, okul ve öğretmen merkezli bir mantıkla hareket etmekte ve öğretmenlerimize yeni fırsatlar sunmaktadır. Umulur ki, bu fırsat iyi organize edilsin ve eğitimde verimlilik daha da artsın” dedi.

Öğretmen Açığı Bir An Önce Giderilmelidir

Yeni sistemin birtakım önlemler alınmadığı takdirde ciddi sıkıntılara da yol açacağını söyleyen Şeker,Tüm Türkiye’de merkezden belirlenen aynı ya da benzer sorularla sınavların yapılması için okullar, iller ve bölgeler arasındaki eğitim ve personel farkının kapatılması için bir an önce gerekli adımların atılması gerekmektedir. Bazı branşlarda, özellikle kırsal bölgelere gidildikçe ciddi öğretmen eksikliği bulunmaktadır. Öğretmen eksikliği bulunan ya da branş öğretmeni dışında başka öğretmen tarafından verilen dersten sınava girecek öğrenciler için yeni bir çalışmanın başlatılması zorunludur” ifadelerini kullandı.

Öğrenci Ve Öğretmenlerin “Denetimli Sınav”La İlgili Altyapı Ve Eğitim Eksiklikleri Giderilmeli Ve Sınav Bilinciyle İlgili Oryantasyon Eğitimi Verilmelidir

Milli Eğitim Bakanlığı’nın yeni sınav sistemiyle ilgili altyapı eksikliklerini bir an önce tamamlaması gerektiğini ifade eden Numan Şeker şu şekilde konuştu:“Sadece öğretmen eksikliği değil, özellikle kırsalda eğitim alan öğrencilerin ve öğretmenlerin, bilgisayar kullanma becerilerinin artırılması için eğitimlerin verilmesi gerekmektedir. Sınav zamanında öğrenci ve öğretmenlerin sınavın yapılacağı merkezlere sağlıklı bir şekilde taşınması da önemlidir. İleride tabletler üzerinden yapılması düşünülen sınavlar için henüz tabletli eğitim almayan öğrencilere gereken teknik eğitim verilmelidir. Öncelikle tüm okullarda tablet ve internet donanımının kurulması ve çalışır vaziyette olması gerekmektedir.”

İyi Bir Planlamayla Uzun Vadede Bölgelerarası Eğitim Farkının Azaltılmasına Katkı Sağlayabilir

Şeker, “Türkiye’de uzun yıllardır ekonomik, sosyal ve eğitimden kaynaklanan bölgesel farklılıklar devam etmektedir. Ekonomi alanında, sağlık alanında birtakım iyileştirmeler olsa da eğitimin niteliği, iller ve bölgeler arasındaki farklar, yapılan ulusal sınavlar neticesinde açıkça görünmektedir. Eğer iyi planlanırsa, her ne kadar bölgeler arasındaki eğitim ve öğretim farkı tamamen yok edilmese de eskiye oranla bize bu farkı azaltma fırsatı vermektedir” dedi.

Notlarda ”Hormonlaştırma” Tehlikesi Var Mı, Varsa, Bu Tehlikenin Önüne Nasıl Geçilebilir?

Yeni sistemin notların objektif olarak verileceği konusunda bazı kaygıları beraberinde getirdiğini sözlerine ekleyen Şeker, “Her dönem iki yazılısı olan derslerden birincisi, üç yazılısı olan derslerden ikincisi akademik müfredatı kapsayacak şekilde yapılacak. “Denetimli sınav”dan düşük alan öğrencilerin başarısını bu sınavla öğretmen telafi edebilir ve bu da objektif değerlendirmeye gölge düşürebilir” dedi.

“İleride doğabilecek objektif değerlendirme sorununu gidermek için ne tür sağlıklı bir model geliştirmek gerekir?” diyen Şeker, “Denetimli ve denetimsiz sınavlar arasında çıkması muhtemel durumlarda farka göre bir değerlendirme mi yapılacak? Burada öğretmenin ve okulun durumu ne olacak? Bu farkı oluşturan başka faktörler var mı? Bütün bunların netliğe kavuşturulması gerekmektedir” uyarısında bulundu.

 

MEMUR-SEN
KONFEDERASYONU
EĞİTİMCİLER BİRLİĞİ
SENDİKASI
Zübeyde Hanım Mahallesi Sebze Bahçeleri Caddesi No:86
Altındağ - Ankara / TÜRKİYE
Tel : 0.312 231 23 06 Faks : 0.312 230 65 28
ebs@ebs.org.tr
Copyright © Eğitim Bir Sen