Haber
2020-11-02 09:27:29
Eğitimcilerin Sorunları Çözüm Bekliyor

Eğitim Bir Sen Bursa 1 Nolu Şube Başkanı Ramazan Acar “Bursa Haberdar” gazetesi ile röportaj yaptı. Yapılan röportajın yayınlanan tam metni aşağıdadır. https://www.bursahaberdar.com/egitim/egitimcilerin-sorunlari-cozum-bekliyor-h9807.html

"Okulların Açılmasını İstiyoruz"

1., 2., 3., 4., 5., 8., 9. ve 12. Sınıf öğren yüz yüze eğitimlerin başlatılmasının kararını değerlendiren Başkan Acar, “ Gayet gelişmekte bir gelişme olarak görüyorum. Başından itibaren sendika olarak düşünemiz okullarda gerekli hijyen koşullarının sağlanmasına yardımcı olan, okullara ekipman ve malzeme desteği verilerek okulların açılması yönündeydi. Hatta salgının bulunduğu yerde yüzü yüze eğitimin daha kapsamlı olarak başlamasını da talep etmiştik. Kademeli olarak okulların açılıp çocuk bölümü yönünden kayıp yaşamaması taraftarıyız. " ifadelerini kullandı.

"Telafi Edilemez Hatalar Doğurabilir"

Yüz yüze eğitim konusunda Eğitim Bir Sen’in talep ve önerileri aktaran Acar şöyle devam etti, “Okulların açılması konusunda millet olarak talepkar olmalıyız. Ancak alınacak önlemler konusunda da boşluklar bırakılmamalı. Öğretimin pandemi nedeniyle ortaya çıkardığı bu zaman kayıpları öğrencilerimizin hayatlarında onarılmaz boşluklar doğurabilir. Sendika olarak “Pandemi Sürecinde Okulları Güvenle Açmak; Öğretmen ve Veli Araştırması” adlı çalışmayı çok sayıda veli ve öğretmenimizle görüşerek tamamladık. Kamuoyuyla paylaştığımız bu çalışmada ortak kanı yüz yüze eğitimin daha önemli olduğudur. Eğitim ve öğretimin tamamen dijital ortamda devam etmesi zor olduğundan, okullara gerekli mali kaynaklar aktarılarak okulların tüm eksikleri giderilmeli ve yüz yüze eğitimin bir an önce başlaması gerekmektekdir.”

“Görünen O Ki Kademeli Olarak Açılmaya Devam Edecek”

Korona virüs salgınının bu seyirde devam etmesi durumunda eğitim ve öğretimde kısıtlamalar getirilmemesi gerektiğini aktaran Acar bundan sonraki süreç için şu düşüncelerini paylaştı, “Kademeli olarak okullar açılmaya başlandı. Bazı kademeler de dijital ortamda eğitime devam etmekte. Tabii ki bizim beklentimiz yüz yüze eğitimin daha da genişletilmesidir. Şartlar önümüzdeki süreci şekillendirecek. Görünen o ki yüz yüze eğitim kademeli olarak açılmaya devam edecek. Sendika olarak düşüncemiz, okullara bütçe ve personel desteği sağlanarak yüz yüze eğitimin tamamen başlaması en faydalı yol olacaktır. Tabii ki okullarımızda maske, mesafe ve temizlik kurallarına da dikkat edilecek ve önlemler alınacaktır. Öğrencilerimiz onlar için en faydalı yol olan yüz yüze eğitimden bir an önce yararlanmalıdır.”

100 Veliden 70’i Karamsar

Küresel pandeminin oluşturduğu panik havası ile birlikte uzaktan eğitime başlandığını ifade eden Acar, uzaktan eğitimin verimli bir yöntem olmadığını şöyle anlattı, “Şartlar maalesef bunu gerektirdiğinden uzaktan eğitime başlanmıştır. Ancak yüz yüze eğitime daha sıcak baktığımız gerçeği vardır. Sendika olarak yaptığımız araştırmada şu rakamlar oldukça dikkat çekicidir. Uzaktan eğitime devam edildiğinde velilerin %70,6‘sı; öğretmenlerin %63,8’i uzaktan eğitimde öğrencilerin derslerinden geri kalacağını düşünüyor. Bu rakamlar gerçekten uzaktan eğitimin düşündürücü olduğunu gösteriyor.”

Kamu Çalışanlarının ‘Kılıf Kıyafet Yönetmeliği’ Sorunlu

Kamu çalışanlarının kılıf kıyafet yönetmeliği sebebiyle birtakım zorluklar yaşadığını aktaran Acar, son durumu şu sözlerle anlattı, “Maalesef kamu kurum ve kuruluşlarında çalışan personel, Kılık Kıyafet Yönetmeliğinin 5.maddesine tabi olarak görevini sürdürüyor. Bu sebeple sendikamız 15.03.2013 tarih ve 197 sayılı kararıyla, kılık kıyafet serbestisi hedefiyle hayata geçirdiği “Sivil İtaatsizlik Eylemi”ni, 01.10.2020 tarihinde aldığı kararla güncelleyerek eylemin devamına karar vermiştir. Bu kararımızda kamuda kabul görmüş kılık kıyafet şekilleri esastır.”

Fazla Nöbet Öğretmenleri Bezdiriyor

Eğitim Bir-Sen’in aldığı karar doğrultusunda  öğretmenlerin nöbet planlaması haricinde nöbet tutmamalarını ve haftada birden fazla nöbet eylemi yerine getirmemeleri konusundaki eylem kararlarının devam ettiğini bir kez daha ifade eden Acar, “Ayrıca Kamu İşveren Heyetine şöyle bir teklifte bulunmuştuk. Öğretmenin haftada birden fazla nöbet tutmasını gerektiren bir durum olursa (öğretmen yetersizliğinde) hak ettiği bu nöbet ücretini de almalıdır. Maalesef Resmi Gazetede yayımlanan 2019/1 sayılı Kamu Görevlileri Hakem Kurulu Kararıyla bu isteğimiz kabul edilmemiştir.” dedi.

Meslek Kanunu Ve 3600 Ek Gösterge...”

“Öğretmenlik mesleğinin hali hazırda birçok sorunu devam etmektedir” diyen Acar şöyle devam etti, “Devam eden bu sorunlara bir nebze çözüm olması için en önemli isteklerimizden birisi de Öğretmenlik Meslek Kanunu ve 3600 ek göstergenin kapsamlı olarak çıkarılmasıdır. Böylece öğretmenlik mesleği her açıdan düzenlenerek kanunlaştırılacak ve bir standarta kavuşacaktır. Bu artık ertelenmemelidir. Yine ücretli ve sözleşmeli öğretmenlik uygulamasına son verilip kadrolu istihdam yapılmasını sendika olarak talep ediyoruz.”

Personel Açığı Giderilmeli, Bütçe Desteği Sağlanmalı

 “İnternet erişimi olan öğrenciler bile uzaktan eğitimde bağlantı sorunu veya ders programlarından kaynaklı birçok sorun yaşıyorken diğer yandan birçok noktada da bu imkanı zorluklarla bulan öğrenciler göz önüne alınarak uzaktan eğitim ve yüz yüze eğitim güçlendirilmelidir. Uzaktan eğitimde erişim sorunu ortadan kaldırılmalı, öğrencilerin internet ortamına erişimleri sağlanmalıdır. Ayrıca okulların açılması konusunda ısrarımız sürmektedir. Okullarda personel ihtiyaçları giderilip bütçe desteği sağlanmalıdır. Temizlik konusunda gerekli önlemler alındıktan sonra yüz yüze eğitimin en faydalı yol olduğu konusunda görüşümüz nettir.”

Eğitimciler Filyasyon Ve Denetim Ekiplerinden Çıkarılmalıdır

Eğitim kademelerinin yüz yüze eğitim ve uzaktan eğitimin birlikte yürütüleceği açık olduğundan eğitim kurumu çalışanları, yöneticileri ve öğretmenlerin artan iş yükü ve karşı karşıya kaldıkları sağlık riski göz önüne alınarak yöneticilerin ve öğretmenlerin filyasyon ve denetim ekiplerinde görevlendirilmelerinin önüne geçilmelidir.

Hizmetlilerin Ücret Ve İzin Hakları Konusunda Düzenleme Yapılmalı

İkili öğretim yapılan okullarda görev yapanlar başta olmak üzere, günlük ve haftalık çalışma süresinin üzerinde çalışma yapan hizmetliler, yeterli personel bulunmaması sebebiyle fazla çalışma karşılığında izin hakkını fiilen kullanamamakta, ücret de alamamaktadırlar. Bu çalışanlara, isteklerine bağlı olarak fazla çalışmaları karşılığında ücret ya da izin hakkı verilmesi konusunda münhasır bir düzenleme ihtiyacı bulunmaktadır.

Eğitim Kurumları Bütçesiz Bırakılmamalıdır

Salgın nedeniyle eğitim kurumlarının harcama kalemleri artmıştır. Bu sürecin sağlıklı bir şekilde geçirilmesinin yolu, hijyen başta olmak üzere, bir takım standartların sağlanmasından geçmektedir. Bu nedenle, eğitim kurumlarına gereken bütçe verilmeli; okullar temizlik malzemesi ve maske konusunda mutlaka desteklenmelidir.

Mesai Dışı Angarya İşlere Eylem Kararı

Öğretmenlerin yaşadığı zorluklardan birinin de mesai dışı zorunlu mesleki çalıştırmalar olduğunu aktaran Acar, Eğitim Bir Sen’in mesleki çalışmaları zorunlu olarak asla kabul etmediğine vurgu yaparak son durumu şöyle özetledi, “Sendikamız MEB Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliğinin 86. Maddesi dayanak gösterilerek hafta içi mesai saatleri dışında veya hafta sonlarında, karşılığında hiçbir ücret ödenmeyen, angarya niteliğinde kurs, seminer vb. nitelikteki mesleki çalışmaların zorunlu olmasını kabul etmemektedir. Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesinin 4.maddesinden tutun da, Anayasanın 18. 50. ve 128. Maddeleri; ayrıca Danıştay’ın emsal niteliğindeki birçok kararı bizim bu görüşümüzü desteklemektedir. Sendika olarak bu mesleki çalışmalara katılmama kararımız vardır.”

Ders Ve Ek Ders Ücretlerine Dava Açıldı

Eğitim Bir-Sen’in öğretmenlerin özlük haklarını korumaya devam ettiğini ve ödemeler konusunda yaşanan sıkıntıları anlatan Acar, “Eğitim Bir-Sen olarak MEB Personel Genel Müdürlüğünün “Ek Ders Ücreti” konulu 23.09.2020 tarihli yazısının ders ve ek ders ücretlerinin Toplu Sözleşme hükümlerine aykırı olan kısımlarının iptali için dava açtık. Yüz yüze eğitim faaliyetleri başlamasa dahi öğretmenlerin, ders, varsa ek ders, ders niteliğinde hazırlık ve planlama görevlerini yerine getirdiğine dair şüphe yoktur. Bakanlığın bu yazısıyla toplu sözleşme masasında kazanılan birtakım hakları göz ardı etmesi sebebiyle yargıya taşıdığımız bu konunun takipçisi olacağız.” ifadelerini kullandı.

Şube Müdürlerinin Atamalarına İlişkin Düzenleme Şart

Bölge hizmetine bağlı yer değişikliği sürecinde, şube müdürlerinin aile birliğine ve sağlık durumuna bağlı mazeretlerinin dikkate alınarak Devlet Memurlarının Yer Değiştirme Suretiyle Atanmalarına İlişkin Yönetmelik uygulamasına uygun somut, net ve objektif mazeret kriterleri çerçevesinde mazeretleri doğrultusunda işlem tesis edilmesi konusunda düzenleme yapılmalıdır.

Öğretmenevlerinde İndirim Düzenlemesi Yapılmalıdır

Öğretmenevlerinde sunulan yemek hizmetinden öğretmenlerin indirimli olarak yararlanabilmeleri yönünde düzenleme yapılmalıdır.

Eğitimcilere Şiddet Ve Tehdite Hapis Cezası Verilmelidir

Eğitim çalışanlarına yönelik şiddet olaylarına karşı caydırıcılık sağlamak üzere;Eğitim ve öğretim hizmeti sunumu esnasında veya verilen eğitim ve öğretim hizmetinden kaynaklanan nedenlerle eğitim çalışanlarına karşı cebir, şiddet veya tehdit kullanan kişilere yönelik hapis cezası verilmesi.

Salgın Sürecinde Eğitim Kurumlarında Çalışanlara Kolaylık Sağlanmalıdır

Eğitim kurumlarında çalışan, eğitimcisinden yardımcı hizmetlisine varana kadar tüm çalışanlara fazla çalıştıkları saatlerin ücretleri yatırılması tarafında olduklarını dile getiren Acar sözlerini şu şekilde sürdürdü, “Nasıl ki öğrencilere yönelik 500 bin tablet fikri kıymetliyse öğretmenlere, eğitim çalışanlarına da bu süreçte KDV ve ÖTV’nin sıfırlanmasıyla bir anlamda destek paketi sunulması ve ayrıca maaş ve ücret konusunda da destek paketi gündeme getirilip hayata geçirilmesi adımlarının atılması son derece kıymetli ve gereklidir.”

Yıkılan Ve Güçlendirmeye Alınan Okullar Hızlıca Tamamlanmalıdır

İlimizde daha önce depreme dayanıksızlık vb. nedenlerle yıkılmış, güçlendirmeye alınmış okullarımızdan Tophane, Demirtaşpaşa MTAL ve İpekçilik AİHL başta olmak üzere güçlendirmesi, yapımı devam eden ve yapılması gereken okulların bir an önce hizmete girmesi için bütçe tahsis edilmesi çağrısında bulunan Ramazan Acar, “Okulu öteleyemeyiz, yüz yüze eğitime ilişkin fırsatları ne kadar artırabilirsek öğrencilerde oluşan boşlukları tamir etme fırsatımız da o kadar fazla olur. Yoksa öğrenme kayıplarına, okul terklerine, daha sonra hayatlarını etkileyebilecek büyük boşluklara sebebiyet verebilir” dedi.

Karantinada Ders Ve Ek Ders Görevleri Yapılmış Sayılmalıdır

Eğitim- öğretim faaliyetlerinin yürütülmesi esnasında eğitim kurumunda yönetici, öğretmen, personel veya öğrenci kaynaklı kovid-19 temaslısı olarak belirlenmesine dayalı olarak karantina altına alınarak fiilen ders görevini yerine getiremeyenler, hasta oldukları için değil, tedbiren fiilen görevlerini yerine getiremediklerinden üzerlerinde bulunan ders ve ek ders görevleri yapılmış sayılmalıdır. Yine eğitim-öğretimin aksamaması adına kovid-19 tanısı veya temaslısı olmasına bağlı olarak karantina altına alınanların, istekleri dâhilinde karantina süresi boyunca üzerlerindeki ders ve ek ders görevlerini uzaktan eğitim yoluyla sürdürülebilmelerine imkân sağlanmalıdır.

Öğretmenlerin İl İçi Yer Değişikliğinde Sıra Tayini Uygulanmalıdır

“Millî Eğitim Bakanlığı’nın personel politikasının en büyük açmazlarından biri olan yer değişikliği sürecinin insan odaklı yürütülmesi ekseninde (mağduriyet oluşturmasını önlemek, yer değişikliklerinin adil ve hakkaniyete uygun bir şekilde yürütülmesini sağlamak üzere) öğretmenlerimizin il içi yer değişikliği taleplerinin, tercihleri itibarıyla hizmet puanı üstünlüğüne göre sıraya konularak norm açığı oluştukça yer değişikliği taleplerinin bu sıraya göre karşılanması konularında Öğretmen Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği’nde düzenleme yapılmalıdır.”

Destekleme Ve Yetiştirme Kursları’na İlişkin Kapsamlı Düzenleme Yapılmalıdır !

“Geçtiğimiz günlerde Bakanlığımız, Sayıştay denetimini bahane ederek öğretmenlerin Destekleme ve Yetiştirme Kurslarını sınırlandırmıştı.” diyen Acar şu açıklamayı yaptı,  “Bu uygulamada öğrenci ve eğitimci adına fayda değil zarar olacağını düşünüyorum. Çünkü bu uygulama okuluna güvenen öğrencilerimizin eğitimine katkı sağlamayacağı gibi, eğitimcilerin de motivasyonunu düşürmek demektir.

5.6./9.10. Sınıflara devam eden evlatlarımıza DYK kurslarının verilmemesi hangi pedagojik veya sosyolojik temele dayanmaktadır merak ediyorum?

DYK’larının ortaokullara hafta içi, Liselere Hafta sonu verilmesi gerekliliği ne ile ilgilidir, bu Destekleme ve Yetiştirme Kurslarıyla sınava hazırlanan binlerce öğrenci yok mudur?

DYK'lar açılırken amaç özel dershanelere olan talebin önüne geçmek değil miydi?

 Şimdi ne değişti ücretsiz dershaneler mi açıldı?

  Bu hatadan dönülmeli; idareciler, rehber öğretmenler, memur ve yardımcı hizmetli görevlendirmelerinin de olduğu kapsamı genişletilerek, Destekleme ve Yetiştirme Kursları'na boyama düzenlemeye gidilmelidir. Eğitimde ekonomik görüneler bahane edilemez ... "

Yardımcı Personel İhtiyacına Bir An Önce Cevap Verilmelidir

Yardımcı personel ihtiyacı, salgın geri dönüşüyle ??ortaya çıkan katı hijyen ve sağlık standartlarının geçmiş gerekliliği nedeniyle bir kat daha artmıştır. Eğitim kurumlarının bölümleri arasında yer temizlik, bakım, rutin yardımcı personel bulunmaması sorununa çözüm bulunmalı, eğitim kurumlarımızda hizmet alanı, öğrenci sayısı vb. kıstaslara göre sayılarda yardımcı personelin sağlanmalıdır.

 

MEMUR-SEN
KONFEDERASYONU
EĞİTİMCİLER BİRLİĞİ
SENDİKASI
Zübeyde Hanım Mahallesi Sebze Bahçeleri Caddesi No:86
Altındağ - Ankara / TÜRKİYE
Tel : 0.312 231 23 06 Faks : 0.312 230 65 28
ebs@ebs.org.tr
Copyright © Eğitim Bir Sen