2016-2017 Eğitim-Öğretim Yılı I. Dönem Bölge Müdürler Toplantısı
EĞİTİMCİLER BİRLİĞİ SENDİKASI BURSA 1 NOLU ŞUBESİ RAPORUDUR
GENEL VE YERELDE EĞİTİM - ÖĞRETİMİN SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
Her eğitim sisteminin dayandığı felsefe ve bu felsefeye bağlı olarak geliştirilen amaçlarda ideal insan ve toplum anlayışı öngörülür. Milli Eğitim sisteminde sendika olarak öngördüğümüz insan ve toplum anlayışımız şu şekilde tanımlanabilir:
Hayatı bir bütün olarak kavrayabilecek, hayata anlam katabilecek ve anlamlı bir hayatı idame ettirebilecek, bireysel amaçlarıyla içinde yaşadığı toplumun ortak amaçlarını bütünleştirebilecek; daha adil daha insani ve daha erdemli bir toplumun inşasında öncü bir rol üstlenebilecek yeterliliklerle donatılmış; bilgi, hikmet ve irfan sahibi insanlar ve böylesi insanlardan meydana gelen, tarihi gelenek ve birikiminden beslenen, çağını okuyup anlayabilen, dünyanın ihtiyaç duyduğu değerleri geliştiren, bunu insanlık için kullanabilen en üst düzeyde sosyal bilince sahip bireylerden oluşan erdemli ve mutlu bir toplum.
Bu çerçevede Eğitim-Bir-Sen Bursa 1 No’lu şubesi olarak Bursa ilimizdeki eğitim sorunları ve çözüm önerilerimiz şu şekildedir:
Milli Eğitim Bakanlığı’nın 18/11/2012 tarih ve 28471 sayılı İl ve İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri Yönetmeliği’nin 24. Maddesi gereğince oluşturulan “İl Milli Eğitim Danışma Komisyonu ve İlçelerde yapılan eğitim bölgeleri danışma kurulu toplantılarının:
a)Toplantılara yeterince katılımın sağlanması
b)Eğitim bölgesi müdürler toplantı tarihlerinin sağlıklı bir biçimde planlanması
c)Toplantıların yaş grubu ve kurum yapılanmasına göre ayrı ayrı yapılması (Okul öncesi
eğitim, ilkokul, ortaokul gerekirse meslek liseleri dahil olmak üzere müdürler toplantılarının ayrı
ayrı yapılması)
d)Toplantıların ciddiyet dairesinde gerçekleştirilmesi
e)Toplantılarda alınan kararların uygulanıp uygulanamadığının bir sonraki toplantıda değerlendirilmesi
a)Milli Eğitim Bakanlığı’nın tekli eğitime geçilmesi hedefinin gerçekleşmesi için fiziki imkânların
sağlanması
b)Eğitimcilerin şiddete maruz kalmaması için okulların girişine güvenlik görevlileri istihdam
edilerek tedbirlerin alınması
c)Okulların hijyen ve temizlik açısından eğitim ve öğretime hazır hale getirilebilmesi için yeterli
hizmetli istihdamının sağlanması ve bu çerçevede İŞKUR ve belediye üzerinden gerçekleştirilen
hizmet alımlarının eğitim ve öğretim yılı başlangıç tarihi olan Eylül ayından bitiş tarihi olan Temmuz ayına kadar yapılması. 2015/2016 Eğitim –Öğretim yılında sendikamızın girişimleri sonucu MEB, Büyükşehir Belediyesi ve İŞKUR işbirliği ile okullarımızda 2100 yardımcı hizmetli görevlendirmesi yapılmıştı. Ne yazık ki bu yıl görevlendirilecek yardımcı hizmetli sayısı 630’a düşürüldü. Okullarımızda bu kısıtlı sayıda personelle yeterli ve verimli hizmet üretilmesi mümkün değildir. Bu nedenle en azından bu sayının geçen seneki rakam olan 2100’e çıkarılması zaruri bir durumdur.
d)Öğrencilerin eğitim ve öğretimin dışındaki faaliyetlerde (spor,kültürel,sosyal vb.) yer alabilmeleri
için gerekli tedbirlerin yerel yönetimlerle işbirliği yapılarak alınması
e)Onarım çalışma ve ihalelerin yaz tatilinde yapılması ve bitirilecek şekilde planlanması
f)Yapılacak yeni okul binalarının ihtiyaca göre yer seçiminin yapılması
g)Emniyet açısından okulların güvenlik kameralarının oluşturulması ve kontrol edilmesi
ı)Risk grubunda olan okulların emniyete bildirilerek emniyetin bu okullara polis göndermesinin
sağlanması
i) Okul bahçelerinin sadece beton ve asfalt zemin ile kaplanıyor olması sağlıklı bir uygulama değildir. Bu nedenle öğrencilerin rahat edebilecekleri, düştüklerinde yaralanmayacakları sağlıklı okul bahçe zeminleri oluşturulmalıdır.
a)Değerler eğitimi ile ilgili müfredatlarda yeterince yer verilmesi ve ilimizde yapılan değerler
eğitimi ile ilgili çalışmaların aksatılmadan devam ettirilmesi
b) Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğümüzün takdirle karşılanan 6 dersten yaptığı kısıtlı ortak sınav uygulamasının uygulanması mümkün olan tüm derslerden ortaokul ve lise düzeyinde yapılması. İl genelinde dönemde en az 1 ortak sınav yapılması ve bunun için ödenek tahsis edilmesi, özel okulların ortak sınavlara dahil edilmesi.
c)İlçe Milli Eğitim müdürlüklerinde ölçme ve değerlendirme birimlerinin oluşturulması
ç)Ücretli öğretmen sorununun kadrolu öğretmen istihdamıyla çözülmesi
d)Belediyelerde milli eğitimle ilgili irtibat sağlanacak bir birimin sağlanması
e)İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili uygulamanın sorunsuz başlaması için gerekli tedbirlerin alınması
(eleman istihdamı, ödenek v.s.)
f)Özel okullarda ve temel liselerde denetimin daha sık ve etkili yapılması
g)Seminer çalışmalarında ortaöğretim kurumlarında uzman kişilerce bir planlamanın yapılması
h)Suriye öğrencilerin okullara yerleştirilmesinde belli okullarda yoğunluk olması halinde çevre
okullara yerleştirilerek yoğunluğun dengelenmesi
ı)Seçmeli derslerle ilgili okullarda paket programlarının yapılması velilerin ve öğrencilerin ders
seçimini engellediğinden bu uygulamadan vazgeçilmeli
i)Anaokullarında sabah ve öğlen öğrenci gruplarının eşit dağıtılması için tedbirler alınması. Ayrıca imkanlar dahilinde tam gün eğitim yapacak sınıflar oluşturulması
j)Ders kitaplarının temini ve dağıtımındaki eksikliklerin giderilmesi
k)Okul öncesi okullarda yeni yılda noel ve çam ağacı süslemeleri büyük israfa neden olduğundan
ve bizim değerlerimize uygun olmadığından bu kutlamaların yapılmaması
l)Sportif faaliyetlere bütçe ayrılması
m)Okullarda fiber faturaları çok yüksek geldiğinden ödenemiyor bakanlıkla görüşülüp bunun acilen
çözülmesi
n)Başbakanlık genelgesine göre Cuma namazı saatlerinde çalışanlara hali hazırda idareci insiyatifiyle uygulanan Cuma namazı izninin resmi bir hüviyet kazanması için bir düzenlemeye gidilmesi ve bu iznin zaman diliminin yazılı ve bağlayıcı bir hükümle karar altına alınarak idareci insiyatifinden çıkarılması.
o)Sağlık müdürlüğünün düzenlediği aşı programlarında okullar yeterince organize edilemiyor belli
sayıda aşı olduğu için öğrenci tespiti yeterince yapılamıyor
ö)Anaokullarında aşı uygulaması öğrencileri olumsuz etkilediği için okula gelmek istemiyorlar
bunun planlanması
p)Aşı uygulamaları için hijyenik ortamlar sağlanmalı (bir okul konferans salonunu aşı için açıyor
diğer bir okul ise aşı için mutfağı yer gösteriyor)
r)112 acil ambulansı ile öğrenci götürüldüğünde refakatçı yanına alınmıyor bu öğrenci hastaneye
götürüldüğünde orada yalnız bırakılıyor bunun için refakatçı alınması
s)Öğrenci servislerinde kesinlikle bir görevlinin olması kontrol şoförlerde olduğu için istenmeyen
olaylarla karşılaşabiliyoruz
ş)Okullara bakanlık tarafından öğrenci sayısına göre bütçenin ayrılması
t) Üniversiteden gelen stajyer öğretmenlerin okullara dağıtımı planlı bir
şekilde yapılmalı
u)Rehber öğretmen açığının acilen giderilmesi
Numan ŞEKER
Memur-Sen İl Temsilcisi
Eğitim-Bir-Sen Bursa Şube Başkanı