Haber
2013-06-14 09:15:41
Eğitim Bir Sen 2012-2013 Eğitim Öğretim Yılını Değerlendirdi

Şeker, Milli Eğitimi Masaya Yatırarak, 2012-2013 Eğitim-Öğretim Yılını Değerlendirdi

Eğitimciler Birliği Sendikası (Eğitim Bir-Sen) Bursa Şubesi 2012-2013 eğitim öğretim yılının sona ermesiyle ilgili bir basın açıklaması yaptı.

Memur-Sen Bursa İl Temsilcisi ve Eğitim Bir-Sen Bursa Şube Başkanı Numan Şeker;  2012-2013 eğitim-öğretim yılının, eğitim sisteminde yapısal değişikliklerin yaşandığı, yapılan değişikliklere paralel atılması gereken adımların tamamının atılamadığı bir yıl olduğunu dile getirdi. Şeker, ülke genelinde yaklaşık 16 milyon öğrenci ve 700 bin öğretmen; Bursa yerelinde ise 960 okulda 540 bin öğrenci ve 29 bin öğretmenin 2012-2013 eğitim-öğretim yılını birçok sorunla geride bıraktığını söyledi.

Şeker, 28 Şubat bakiyesi 8 yıllık kesintisiz eğitim dayatmasının sona erdiği, 4+4+4 yeni eğitim sistemine geçildiği, okula başlama yaşının aşağıya çekildiği, lisenin zorunlu eğitim kapsamına alındığı, din eğitimini de içerecek şekilde seçmeli dersler havuzunun genişletildiği, haftalık ders saatlerinde artış yapıldığı, yüksek öğretimin yeniden yapılandırılmasının ve YÖK Kanunu’nun tartışmaya açıldığı, üniversitelerde öğrencilere uygulanan zorunlu katkı payı ve harçların kaldırıldığı, yetersiz olmasına rağmen Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı kurumlardaki öğrencilerin kılık ve kıyafet yönetmeliğinde önemli değişikliklere imza atıldığını ifade etti. 

Eğitim-öğretim yılının, olumlu değişikliğe rağmen eğitim çalışanları açısından mağduriyetlerin telafi edilemediği yıl olduğuna vurgu yapan Numan Şeker, “Eğitim sisteminin tek tipçilikten arındırılması adına önemli adımların atıldığı eğitim-öğretim yılı, eğitim çalışanlarına ilişkin personel politikalarında isabet kaydedilemeyen, çalışanların sorunlarına köklü çözüm geliştirilemeyen bir yıl olarak anılacaktır” dedi.

Eğitim alanında hala çözüm bekleyen sorunlar olduğunu hatırlatan Şeker, “Öğretmenlerin yer değiştirme işlemleri ve alan değişikliği talepleri bir an önce yerine getirilmelidir. Çıktığı gün kadük kalan yönetici atama yönetmeliği değiştirilmeyi bekliyor” uyarısında bulundu.

Öğretmenlik Mesleğine Hak Ettiği Değer Verilmemektedir

666 sayılı KHK ile gerçekleştirilen ek ödeme oranlarındaki artıştan öğretmen ve öğretim elemanlarının mahrum bırakıldığını, kurum içi ücret dengesizliklerine sebebiyet verdiği ve öğretmenlerin KHK mağduru haline geldiğini söyleyen Şeker, “Özellikle Milli Eğitim Bakanlığı kadrolarında çalışanların maaş bordrolarında öğretmenlerin memnuniyetsizliğine yol açan, mesleğin ekonomik itibarsızlığının tescili anlamına gelen çarpık hiyerarşi ortadan kaldırılamamıştır” ifadelerini kullandı.

Yeni Eğitim Öğretim Yılı Öncesi 100 Bin Yeni Öğretmen Alınmalıdır

Atama bekleyen yüz binlerce öğretmen adayı olduğu halde, eğitim kurumlarında 4+4+4 yeni eğitim sistemi ile birlikte öğretmen ihtiyacının resmi verilere göre 128 bin olduğuna dikkat çeken Numan Şeker, “Öğretmen başına düşen öğrenci sayısı açısından OECD ortalamaları esas alınırsa, Türkiye’nin bu ortalamaları yakalaması için, ilköğretim düzeyinde yaklaşık 175 bin, ortaöğretim düzeyinde ise yaklaşık 110 bin olmak üzere toplam 285 bin yeni öğretmen istihdam etmesi gerekmektedir. Nitelikli eğitimin, öğretmenden tasarruf yapılarak sağlanamayacağı gerçeğinden hareketle yaz aylarında 100 bin yeni öğretmen ataması yapılmalıdır” dedi.

Okulların Bütçe Ve Personel İhtiyaçlarına Köklü Çözümler Getirilmelidir

Kamu kurum ve kuruluşlarında giderler için tahsis edilen yıllık bütçe gibi, okullara da bütçe verilmesi gerektiği vurgusu yapan Numan Şeker, sözlerini şu şekilde sürdürdü: “ 2012-2013 yılı içerisinde bağışlarla ilgili Bakanlık merkezli daralma olmuş ve okul idareleri zor günler geçirmiştir. Bütçe problemleri dolayısıyla yöneticiler eğitime yoğunlaşamamıştır.”

Alo 147 Suistimallere Yol Açmıştır

01.03.2012 tarihinde Milli Eğitim Bakanlığı İletişim Merkezi (MEBİM) bünyesinde “Alo 147” olarak hizmete sunulan çağrı merkezinin suistimallerin merkezine dönüşmüş olduğunu, eğitimcilerin moral ve motivasyonunu bozan, öğrenciler nazarında disiplinsizliklere kapı aralayan uygulamaya dönüştüğünü söyleyen Şeker, “Okullarda disiplinin bozulma sebeplerinden biri haline gelen, Alo 147 hattına yapılan her ihbarın soruşturma konusu edilip öğretmeni yıldırma/cezalandırma aracı haline getirilmesine ivedilikle engel olunmalıdır” çağrısında bulundu.

Kamu Çalışanlarına Kılık-Kıyafet Dayatan Ucube Yönetmelik Değiştirilmelidir

Öğrencilere uygulanan tek tip kıyafet yönetmeliğinden vazgeçildiğini fakat hala kamu çalışanlarına kılık kıyafet dayatmasının devam ettiğini ifade eden Numan Şeker, “Eğitim-Bir-Sen ve Memur-Sen olarak düzenlediğimiz ‘10 Milyon İmza’ kampanyası çerçevesinde toplanan 12 milyon 300 bin imzayı hükümete teslim ederken, ucube yönetmeliğin kaldırılması talebiyle başlattığımız ‘sivil itaatsizlik’ eylemi ise devam etmektedir. Çalışanların saçı, bıyığı, ayakkabı topuk boyu, giyilen pantolonun kumaşı, kazağın yakası ve başın açık olup olmaması gibi birçok gereksiz ve gülünç dayatma içeren yönetmelik, milletin talepleri doğrultusunda değiştirilmelidir” dedi.

4+4+4 Yeni Eğitim Sistemi Güçlendirilmeyi Beklemektedir

2012-2013 eğitim-öğretim yılında uygulamaya konulan ve 1. yılını dolduran yeni eğitim sistemi ile ilgili Eğitim-Bir-Sen olarak, uygulama sonuçlarını ve iyileştirmeye açık alanları tespit etmek üzere izleme ve değerlendirmeye yönelik en kapsamlı nitel araştırmayı yaptıklarını ifade eden Şeker, “7 bölgeden, 7 farklı ilde ikili, tekli, taşımalı, büyük ve küçük okulları kapsayacak şekilde, ilkokul, ortaokul ve lise, genel ortaokul, imam hatip ortaokulu, genel lise ve meslek lisesi olmak üzere okullarda derinlemesine görüşme yapıldı.  Araştırmada, 46 farklı özelliğe sahip okulda, 52 yönetici, 104 öğretmen ile yüz yüze görüşülmüş, 53 veli ile ise odak grup çalışması yapılmıştır. Görüşme bulguları, 4+4+4 eğitim sisteminin uygulamasına ilişkin oldukça kapsamlı veriler ortaya koymuştur. Araştırmanın sonuçları, 17 Haziran 2013 Pazartesi günü saat 10.00’da yapılacak basın toplantısıyla kamuoyuyla paylaşılacaktır” dedi.

Bursa’da Okul Dönüşümleri Geç Kalmıştır

Bu yıl yapılan okul dönüşümlerinin aslında geçen yıl yapılması gerekirken bu yıl gecikmeli olarak yapıldığını ifade eden Şeker, “Bursa’da okul dönüşümleri geç kaldı. Dönüşümler konusu 4+4+4 eğitim sisteminin ruhuna uygun olarak bir an önce tamamlanması gerekiyor” dedi.

Bursa’da İmam Hatip Okullarının Tüm Okullara Oranı Yüzde 3’tür

Her okul imam hatip yapılıyor yaygarası yapanların doğruyu söylemediklerini ve art niyetli olduklarını söyleyen Şeker, “Bursa İl Milli eğitim bünyesinde bulunan toplam öğrenci sayısı 540 bin iken İmam Hatip Okulları’nda bulunan toplam öğrenci sayısı ise 15 bindir. Bu durumda Bursa ilimizde İmam Hatip Okullarında okuyan öğrenci sayısının tüm öğrencilere oranı yüzde 2,7’dir” dedi.

Öğrencilere Karne Sendromu Yaşatılmamalıdır

Karne heyecanın yaşandığı bugün için uyarılarda bulunan Şeker, “Gayret gösterip başarılı olan öğrencileri tebrik ediyoruz. Karnelerin aynı zamanda veliye verildiği unutulmamalı, öğrencilere hiçbir şekilde karne sendromu yaşatılmamalıdır. Başta öğretmenler olmak üzere, bütün eğitim çalışanlarını emeklerinden dolayı tebrik ediyor, 2013-2014 eğitim öğretim yılına, mevcut sorunların çözüldüğü bir yıl olarak başlamayı umut ediyoruz. LYS’ye girecek öğrencilere de başarılar diliyorum” diyerek konuşmasını sonlandırdı.

MEMUR-SEN
KONFEDERASYONU
EĞİTİMCİLER BİRLİĞİ
SENDİKASI
Zübeyde Hanım Mahallesi Sebze Bahçeleri Caddesi No:86
Altındağ - Ankara / TÜRKİYE
Tel : 0.312 231 23 06 Faks : 0.312 230 65 28
ebs@ebs.org.tr
Copyright © Eğitim Bir Sen